روند جدید صنعت خودرو در جهان: بومی سازی! مجله پدال
انتشار: مرداد 22، 1400
بروزرسانی: 15 آذر 1404

روند جدید صنعت خودرو در جهان: بومی سازی! مجله پدال

روند جدید صنعت خودرو در جهان: بومی سازی! مجله پدال

این در حالی بود که به گفته فعالان بازار خودرو این اختلاف قیمت نباید بیشتر از 2 تا 3 میلیون تومان می شد. قطعاتی مانند بلوک های موتور، سیستم های تعلیق، سیستم های اگزوز و پانل های بدنه برای ساخت خود به شدت به فولاد متکی هستند. تطبیق پذیری، مقرون به صرفه بودن و سهولت شکل دهی فولاد، آن را به انتخابی ایده آل برای این کاربرد ها تبدیل کرده است.

  • این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری می تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد و پرقدرت است.
  • توسعه نقش ها و فناوری ها در هر صنعت و سازمانی نیاز به ارزیابی های دقیق فناورانه، شناخت وضع موجود و تدوین نقشه راهی دقیق جهت نیل به اهداف و چشم اندازهای ملی و سازمانی دارد.
  • در مقابل اما پژو ۴۰۵ لقب خودرو برگزیده اروپا در سال ۱۹۸۸ را دریافت کرده بود و کمی هم از پراید گران تر، ایمن تر و البته بزرگ تر بود.
  • بازار مدرن جهانی نیازمند رسیدن به موقع کالاها و خدمات است و باید کیفیت و انتظارات مشتری را برآورده کند.
  • بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ واردات خودرو کمابیش ادامه داشت و سهام شرکت های بورسی گروه خودرو تقریبا مسیر ثابتی را طی می کردند.
  • در این صورت می توان انتظار داشت که در کنار واردات خودرو شرایط برای ارتقای صنعت خودروسازی کشور نیز فراهم شود.

پایگاه خبری-تحلیلی جهان صنعت نیوز به عنوان بخشی از گروه رسانه ای «جهان صنعت» سعی در پوشش مهم ترین اخبار اقتصادی و تحلیل اقتصاد ایران فارغ از جهت گیری های سیاسی دارد. حتی روش پیشنهادشده Plus Cost (که آن هم به طور صحیح در تعیین قیمت خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرد، چراکه در غیر این صورت نمی توانست قیمت خودرو در صورت بیش از ۱۰ برابر شدن نهاده ها، کمتر از ۵ برابر افزایش یابد.) برای تعیین قیمت ها به هیچ وجه مناسب نیست و کاملا ضدبهره وری است. آمازون قصد دارد بزرگ ترین ناوگان ارسال سفارش ها را در دنیا ایجاد کند و با بهره گیری از این فناوری ها می تواند به شکلی کم هزینه تر به این هدف بزرگ دست یابد.

صنعت خودروسازی

ایران نیز مانند بسیاری از کشور ها شاهد افزایش تقاضا برای خودرو های برقی است. فولاد به دلیل توانایی آن در ارائه استحکام و محافظت لازم برای بسته باتری و سایر اجزای آن در ساخت خودرو های الکتریکی ضروری است. علاوه بر این، آلیاژ های فولادی سبک وزن نقش مهمی در جبران وزن باتری سنگین بازی می کنند و در نتیجه کارایی کلی و برد خودرو های الکتریکی را بهبود می بخشند. همکاری نزدیک بین تولیدکنندگان فولاد و خودروسازان در ایران باعث رشد نوآوری و پیشرفت های تکنولوژیکی شده است. ابتکارات تحقیق و توسعه مشترک بر توسعه آلیاژ های فولادی جدید با استحکام، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته تمرکز دارد.

جزئیات بازداشت دپیلمات اروپایی در ایران

همانطور که در متن بالا اشاره شد شرکت های ایران خودرو و سایپا در کنار شرکت های مختلفی مانند مدیران خودرو، ماموت، ایرتویا، عقاب، پرشیا خودرو، زاگرس خودرو و بسیاری شرکت های دیگر فعال در زمینه صنعت خودرو در ایران به تولیدات ماشین های مختلف داخلی و یا خارجی به صورت منتاژی فعالیت می کنند. اما اگر بخواهیم تولید کننده های خارجی را نام ببریم، باید یک لیست بالا بلند از آن ها داشته باشیم. اما از مهمترین این ماشین ها می توان به شرکت های مرسدس بنز، بی ام و، پژو، جگوار، هوندا، فورد، میتسوبیشی، شورلت، پروتون، هیوندا، کیا، لندروور، بوگاتی و بسیاری دیگر از شرکت های خودروساز در زمینه صنایع خودرو اشاره نماییم. شرکت های مختلف گفته شده که در زمینه صنعت خودرو فعال می باشند، می توانند ماشین های مختلف با کیفیت و متفاوت را برای کشور خود و یا به منظور صادرات تولید نمایند. صنعت خودروسازی در کشورمان، جایگاه بسیار پررنگی در شبکه تولید داشته و سهم قابل توجهی در اقتصاد ملی را از آن خود کرده است.

دولت با اعتماد به غرب کارخانه ها را به تعطیلی کشاند/ اولویت مجلس یازدهم نظارت بر مسائل اقتصادی خواهد بود

در دهه ۶۰ درآمد ارزی کشور از ۲ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافت و این برای صنعت خودرو ایران به معنای تعطیلی بود! اگرچه خودروهای قدیمی خارجی همچنان استفاده می شدند، اما قطعات آن ها موجود نبود، تعمیرات آن ها مشکل و گران بود و عملا سبب گردش مالی برای صنعت خودرو داخلی نمی شدند. در این زمان صنعت خودرو در حال عبور از اولین رکود خود بود و این موضوع با ورود پراید به کشور میسر شد.