بروزرسانی: 15 آذر 1404
صنعت خودرو، ظالم یا مظلوم؟- اخبار خودرو اخبار اقتصادی تسنیم
صنعت خودرو، ظالم یا مظلوم؟- اخبار خودرو اخبار اقتصادی تسنیم
در شرایطی که مزیت هایی نسبی ما در صنعت خودرو هنوز به درستی و شفافیت تعریف نشده است. در سالهای اخیر، فن آوری تولید خودرو در جهت ساخت موتورهای پاکیزه تر و با اتساع کمتر گازهای آلاینده بوده است. خودروسازان امیدوارند که از فن آوری باتریهای سلولی برای بیشتر محصولاتشان استفاده نمایند. استفاده از فناوری های جدید برای توسعه پایدار و تولید پاک در کانون مطالعات این صنعت قرار دارد. در سال ۷۳ حدود ۱۵۰۰ دستگاه پراید و ۲۴ هزار دستگاه پیکان ایران به بازار عرضه شد. سال بعد با استقبال بالایی که از خودروی کره ای پراید شد در سال ۷۵ و همزمان با حضور یک خودروساز کره ای دیگر در ایران یعنی دوو حدود ۲۳ هزار دستگاه پراید در ایران تولید شد.
- موسسه جهانی مکنزی نشان می دهد مجموعه درآمد صنعت خودرو می تواند به طور قابل توجهی از طریق پذیرش سرویس جابه جایی براساس تقاضا و خدمات آنلاین افزایش یابد.
- همانطور که در متن بالا اشاره شد شرکت های ایران خودرو و سایپا در کنار شرکت های مختلفی مانند مدیران خودرو، ماموت، ایرتویا، عقاب، پرشیا خودرو، زاگرس خودرو و بسیاری شرکت های دیگر فعال در زمینه صنعت خودرو در ایران به تولیدات ماشین های مختلف داخلی و یا خارجی به صورت منتاژی فعالیت می کنند.
- حال آنکه اگر یک خودروی پرنده خودران داشته باشید تکنولوژی حق خود را به خوبی ادا خواهد کرد و این سطح از سهولت زندگی برای انسان بسیار لذت بخش خواهد بود.
- در سال ۲۰۰۸، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آگهی داد که ۵۴٪ تولیدات خودروی ایران متعلق به سایپا و ۴۶٪ آن متعلق به ایران خودرو است.
در آن زمان، ما حدود یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 600 هزار خودرو، تقاضا داشتیم. به این صورت که این تعداد خودرو به بازار عرضه شد و بازار خودرو را به ثبات رساند. از طرفی، هنوز به طور جدی واردات و فروش خودروهای جدید و همچنین دست دوم خارجی، انجام نشده که تقاضای موجود را پوشش بدهد. در چارچوب تحلیل صنعت و بازار آزاد خودرو، «دیده بان ایران» یک گفت و گوی اختصاصی با بابک صدرایی (کارشناس صنعت و بازار خودرو) داشته و شروط تخلیه شدن حباب قیمتی خودرو را هم به بحث گذاشته است. باقی ماندن حدود 180 هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه ها به دلیل نبود قطعات لازم و همچنین رشد یکباره نرخ ارز و بالارفتن قیمت تمام شده تولید خودرو دلیل اصلی عدم تحقق وعده خودروسازان در تحویل به موقع خودرو به خریداران بود. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد خودروهایی خاص را به بازار عرضه کند که از مزیت های مشخصی نسبت به رقبا برخوردارند.
انتقاد رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی
روز جمعه ۹ اسفندماه محمود خیامی بنیانگذار گروه صنعتی ایران خودرو در سن ۹۰ سالگی درگذشت. زنده یاد خیامی در دهه ۴۰ شمسی با راه اندازی خطوط تولیدی ایران خودرو، صنعت خودرو را وارد ایران کرد. شرکت های خودروسازی ایران نیز به همان نسبت رونق گرفت، رقابت میان خودروسازان ایرانی و خارجی شکل گرفت و در نهایت روزگاه به مذاق صنعت خودرو خوش آمد. صنایع خودروسازی شامل همه بخش های طراحی، توسعه، تولید و فروش لوازم نقلیه موتوری است. از این مقدار• شرکت مدیران خودرو با دستور کار قرار دادن تولید محصولات برند چینی چری، جمعا با تولید 30 هزار و 982 دستگاه خودرو در صدر جدول قرار دارد.
هر آنچه که باید درباره خودروهای خودران و آینده این صنعت بدانید
ایران دارای پایگاه قوی تولید فولاد است که امکان عرضه ثابت فولاد با کیفیت بالا را برای بخش خودرو فراهم می کند. شرکت های خودروسازی خیلی متمرکز بر محصولاتشون هستن و کمتر کاری به اکوسیستم مورد نیاز برای این خودروها دارن. در ۲۰ سال گذشته به لطف جهانی سازی شاهد ارتباطات گسترده اقتصادها از جمله صنعت خودرو با یکدیگر بوده ایم. این رویه منجر به توافق نامه های تجاری و افزایش مهاجرت شده و یکپارچگی بیشتری بین اقتصادهای جهانی وجود داشته است.
نگه داری مناسب از خودرو
این دستیار صوتی در قالب یک اپلیکیشن موبایل عرضه می شد و راننده می توانست آن را به سیستم عامل اپل کارپلی یا گوگل اندروید اتو متصل کند. اما آمازون نمی خواست با واسطه گری رقبای خود (یعنی اپل و گوگل) به خودرو متصل شود. غول تجارت الکترونیک دنیا نیز علاقه زیادی به خودروهای بهره مند از فناوری های روز نشان می دهد، زیرا نه تنها می تواند از آنها برای تحویل بهتر، سریع تر و کم هزینه تر سفارش های مشتریان بهره گیری کند، بلکه حتی به بازارهای جدیدی نیز دست یابد.